Sett løker til krokus

Sette løker til krokus 

KrokusKrokus- det sikreste vårtegnet💐 

Høsten er tiden for å planlegge våren, og ønsker du en vakker hage når snøen smelter bør du gjøre noen grep allerede nå.

Jeg snakker selvfølgelig om å sette løker til vårblomstene. 

Du kan sette løker i små krukker, blomsterbed eller rett i gresset. 

Krokus

I år har jeg lagt ned løker i grupperinger i plenen og i en skråning innimellom noen stuader. Jeg har en plass i hagen som jeg elsker å pynte til 17. mai med store stener, sammen med krukker og flagg.

I år ble det plantet krokus i området også. Jeg tror og håper det kommer til å bli fint. Vi har robotgressklipper som gjør at blomster i plenen blir litt vrient, men ute mot gaten skal de få stå i fred. 

Sette løk

Et lite tips om du ønsker å ha blomster helt ut til sensommeren er å legge noen av løkene opp ned i jorden. De løkene som legges opp ned vil bruke lengre tid på å finne veien opp, og dermed komme litt senere enn resten. 

Krokus

Tips til hvordan unngå hengende tulipaner se her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg