Lærerike brettspill for barn

Inneholder annonselenker


 Brettspill for barn 

 

Å spille brettspill er både en hyggelig og lærerik aktivitet for barn. De lærer å telle på terning, tenke taktikk, og på noen spille også å lese.

Men mest av alt er brettspill gøy.

Her er noen av favorittene innen brettspill som jeg må anbefale.

Lærerike brettspill barn

Mitt første stavespill HER

Dette spillet kan jeg anbefale for barn som vil lære seg bokstaver. Spillet går ut på å snu timeglasset, så skal du prøve å finne alle bokstavene i ordet før tiden er ute. Rekker du å fylle ut ordet innen tiden er ute er ordet ditt. Hvis ikke går ordet videre til nestemann som skal finne alle bokstavene i ordet. Anbefales for barn fra 4 år og oppover.

Lærerike brettspill barn

 

Svarte-Per HER

Svarte Per er favoritt-spillet her hjemme. Det egner seg godt for barn fra 4-årsalderen. Det går ut på å finne par, og ikke ende opp med Svarte-Per til slutt. Spillet fører til mye latter og gir en mestringsfølelse fordi spillet er så enkelt, men likevel gøy for hele familien.

Lærerike brettspill barn

 

Gjett hvem HER

Gjett hvem er et spill som jeg husker godt selv. Dette spillet er jo så gøy. Det går ut på å eliminere seg frem til hvilken person motstanderen sitter med fremfor seg. Du vipper ned brikkene ned etterhvert som beskrivelsen ikke passer til bildet, helt til du sitter igjen med ett bilde. Passer for barn fra 6 år og oppover.

Lærerike brettspill barn

 

Jeg gleder meg allerede til påske og brettspilling så jeg har laget en liten filmsnutt med Påske-inspirasjon. Det er en stund igjen enda, men det er ikke for tidlig å la seg inspirere og planlegge årets brettspill for familien. 

 

4 kommentarer

Siste innlegg