Snø på bakken

God fredag og god helg. Igjen. Det føles i hvertfall ut som det nettopp var helg. I ettermiddag drar vi til Røros der det er meldt både snø og sol. Jeg håper snøen har lagt seg på bakken, og at det blir en reprise fra oktober i fjor: 

 

SCONES

Tidligere denne uken bakte jeg scones for første gang. Oppskrift fant jeg på det søte liv. De var så enkle å lage og helt uten gjær. De trenger ikke å heve en gang. Tror jeg lagde disse på 40 minutter inkludert stekingen. 

 

Jeg har også fått opp fuglemateren nå. Eller «birdfeeder» som jeg har direkte oversatt i fra. Det er opprinnelig en skål som det ble oppbevart frukt i på butikken. Men med litt maling og tråd ble det en velfungerende fuglemater. 

Fylt opp med peanøtter for fugler. 

Nå er det siste innspurt med jobb før helgen. Ha en riktig god fredag 🍂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg