Sunn frokost til sunne barn

Frokost er et viktig måltid og en god start på dagen for barn som skal lære og holde konsentrasjonen gjennom dagen. Derfor liker jeg å lage frokost som inneholder sunne og viktige næringsstoffer.

Sunne bananpannekakerbananpannekaker

Bananpannekaker bestående av havregryn, egg, banan og blåbær.

Med denne forkosten får du i deg proteiner, viktige vitaminer og mineraler, karbohydrater for å holde et høyt energinivå og antioksidanter. 

Mengden varierer jeg etter hva vi har i kjøleskapet, men til disse bananlappene brukte jeg 3 egg og 2 bananer. Havregryn tilsetter jeg litt og litt etter tykkelsen jeg ønsker på røren.

For å røre alt sammen bruker du en stavmikser. Stek lappene på middels varme på begge sider. Og husk, jo modnere bananen er jo søtere blir smaken på pannekakene. 

bananpannekaker

Havregryn – sunt og rimelig 

I dag lagde jeg havregryn med melk og banan til frokost. Og andre dager er det havregrøt med havregryn kokt på vann. Tilsett litt kanel og friske bær og du har mange sunne frokoster å variere i mellom.

I tillegg er det et pluss at havregryn er så rimelig i pris. 

 

Tips til matpakken se her

6 kommentarer

Siste innlegg