Enkel og svalende mellommåltid i varmen

Bananis etter trening 

Noen ganger er det fint med alternative måltid med proteiner og karbohydrater etter en treningsøkt. Og spesielt nå i varmen. Derfor testet jeg denne varianten for noen uker siden.

Inspirasjon fant jeg på pinterest, men mengden har jeg satt sammen selv.

♥banan ♥kakaopulver ♥peanøttsmør ♥melk 

måltid etter trening

Sånn gjør du 

Du begynner med å legge bananer uten skall i fryseren. Banan fryser ganske raskt så jeg tok de ut av fryseren igjen etter ca en time. Deretter kutter du bananene i biter og putter det oppi en blender. Jeg brukte tre bananer i min oppskrift.

Så tilsetter du 2 spiseskjeer kakaopulver og en spiseskje peanøttsmør. Spe på med en liten mengde melk til slutt. Jeg brukte ekstra lett melk. Hvilken mengde du velger kommer an på egen smak. Om du ikke liker smaken av banan bør du vurdere litt mer kakaopulver og peanøttsmør enn det jeg gjorde.

måltid etter trening

Hell blandingen over i isformer og la formene stå i fryseren noen timer til de er fryst til is. Nyt et kaldt mellommåltid.

For et perfekt måltid etter trening kan du tilsette proteinpulver i blandingen før du setter den i frysen.  

måltid etter trening bananis

Banan-sjokoladeis 🍦

 

Sunn og barnevennlig dessert her

Sunn frokost til sunne barn her

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg