5 tips til en effektiv morgen med barn

Tips til en effektiv morgen med små barn 

Med en mann som ofte er på reise er jeg 100% avhengig av at alt går som smurt om morgenen.

Og nøkkelen til det er forberedelser.

Nå skal jeg dele mine tips og rutiner for en best mulig morgen med barn:
Fin morgen med barn tips

Morgen med barn

Rutiner om morgenen

♥Legg dagens antrekk på en fast plass så ungene kan begynne påkledningen selv. Forklar barna om kvelden viktigheten av å samarbeide godt for å få en best mulig morgen neste dag.  

Sekkene står åpen og klar ved trappen til en matboks og en vannflaske. 

♥Ha en banan eller en annen frukt tilgjengelig de dagene barna ikke klarer å vente til frokosten i barnehagen.

♥Kaffen gjøres klar kvelden før. Til og med koppen min står klar ved kaffetrakteren. Det første jeg gjør om morgenen er å sette på kaffe.

♥Husnøkkel, bilnøkkel, garasjenøkkel og bankkort ligger fremme på kommoden i gangen.

♥Sko og jakke (og alt som skal være med i barnehagen) er plassert fremfor ytterdøren i gangen, klart til å gå rett ut i bilen.

♥Så gjenstår det bare å levere barn i barnehagen og kjøre til jobb med den beste starten på dagen.

Hvordan bli mer strukturert se her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg